SAP CRM Modülü | Müşteri İlişkiler Yönetimi
SAP CRM Modülü Hakkında | Müşteri İlişkiler Yönetimi
SAP CRM modülü, sap tarafından sağlanan bir Müşteri İlişkileri Yönetimi aracıdır. Bu yazımızda SAP CRM modülü nedir? ve ne için kullanılır? detaylı bir şekilde sizlere açıklayacağım.
Rekabet gücü yüksek bir iş dünyasında, başarılı şirketlerin en büyük hedefi tabi ki müşteriler. Bu nedenle şirketler müşterileri çekebilecek, kullanıcı dostu ve kolay uygulanabilen bir yazılım hedeflemektedirler. Şimdi sizlere Müşteri İlişkileri Yönetimi aracı olan SAP CRM modülü hakkında detaylı bilgiler vereceğim.
CRM Nedir?
CRM, Müşteri İlişkileri Yönetimi’nin kısaltmasıdır ve müşteri ilişkisini yöneten bir araçtır. Bu yüzden şirketler, müşteri ilişkisini optimize etmek için bu iş stratejisini kullanırlar. Çünkü bu araç müşterinizi daha iyi anlamanızı sağlayarak size kolaylık sağlar.
SAP CRM Modülü Nedir?
SAP CRM modülü, SAP kapsamında temin edilen CRM aracıdır. Bu araca iş dünyasında birçok alanda ihtiyaç duyulmaktadır. SAP CRM modülü iş paketi ile iş süreçlerinizi özelleştirerek uygulayabilir veya SAP ve non-SAP sistemleri ile birleştirebilirsiniz.
Tabi CRM stratejisi bu noktada size büyük kolaylık sağlayacaktır. SAP CRM modülü, bir şirketin veya kuruluşun müşterilere bağlı kalması için kolaylık sağlar. Bu sayede müşterilerinizin üründen beklentisini ve neye ihtiyaç duyduğunu anlayabilecek ve bu araç ile organize edebileceksiniz.
SAP CRM Modülü Hakkında Bilgiler
SAP, SAP Business Suite’in kapsamında yer almasıyla birçok alanda çözüm üretmektedir. Mesela satıcılardan gelen uygulamaları, veritabanları, işletim sistemleri ve donanım platformları gibi çözümler üretmektedir.
SAP Business Suite’in Kapsamında Sap Çözümleri
Aşağıda yer alan SAP fonksiyonel modüllerin kısaltılmış çözüm stratejilerinin karşılığı ile birlikte yazdım.
- SAP CRM modülü – Müşteri İlişkileri Yönetimi
- SAP SCM modülü – Tedarik Zinciri Yönetimi
- SAP PLM modülü – Ürün Yaşam Döngüsü Yönetimi
- SAP ERP modülü – Kurumsal Kaynak Planlama
- SAP SRM modülü – Tedarikçi İlişki Yönetimi
- SAP EHS modülü – EHS Çevre, Sağlık ve Güvenlik
- SAP FSCM modülü – Finansal Tedarik Zinciri Yönetimi
SAP Business Suite, SAP Net Weaver kapsamındadır. Peki, SAP Net Weaver ne işe yarar? SAP Net Weaver, SAP uygulamaları için geliştirme ve çalışma ortamı oluşturur. Fakat diğer SAP uygulamaları, sitem ile uyum halinde kullanılmaktadır. Ayrıca SAP CRM modülü, SAP Business Suite kapsamındadır.
SAP CRM Özellikleri Nelerdir?
- Pazarlama ve satış gibi alanlarda müşteri hedefli bütün iş ortamlarını desteklemektedir.
- Müşteri İlişkileri Yönetimi, SAP Business Suite’ye bağlıdır.
- SAP CRM’ye ait eklenti olan CRM Analytics, müşteriniz hakkında çeşitli analizler yaparak, bu noktada müşterilerinize yönelik yeni stratejiler geliştirmenizi sağlar.
- Dizüstü bilgisayar, mobil ve taşınabilir gibi cihazlar, mobil istemciler ve internet gibi etkileşim araçları için uygulanmaktadır.
SAP CRM Pazarlama
- SAP CRM pazarlama çözümü ile pazarlama kampanyaları ve aktiviteleri için müşterilerinize odaklanarak sizlere en iyi sonucu verir.
- İletişim Araçları (E-Posta, SMS, Telefon, Posta Etiketleri)
- Toplu E-Posta, SMS
- Müşteri Segmentasyonu
- Aday Müşteri Yönetimi
- Kampanya Yönetimi
- Raporlama
- Pazarlama Planlaması
- Pazar analizi
SAP CRM Satış
SAP CRM satış çözümü ile her an müşterilerinizle iletişime geçebilirsiniz. Ayrıca satış ekibinizin çalışma performansını arttırmak için ihtiyaç duydukları özellikleri temin ederek satış döngülerini kısaltabilir, kısa sürede kısa sürede kazançlarınızı arttırabilirsiniz.
- Aktivite ve Fırsat Yönetimi
- Müşteri ve İlgili Kişi Yönetimi
- Görev Yönetimi
- Sipariş ve Teklif Talebi
- Ürün Konfigürasyonu, Fiyatlandırması ve Faturalandırma
- Satış Tahmini ve Planlaması
- Sözleşmelerin İşlenmesi
SAP CRM satış çözümü, sadece işletmenizin verimliliğini arttırarak etkili bir ortam yaratmakla kalmaz, üretkenliğe odaklanmanızı da sağlar. Bu nedenle SAP CRM Sales müşterinin memnuniyetini sağlamak için satış ekibinize katkı sağlar.
Ayrıca SAP CRM Sales satış etkinliğinizi optimize etmek için bölge, hesap yönetimi, potansiyel satış, satış süreçleri ve fırsat yönetimi süreçlerini de içerir. SAP CRM satış çözümü, erişilebilir ve kullanıcı dostu olmasıyla şirket ve kuruluşlar için büyük katkı sağlamıştır.
Evet SAP CRM Modülü Hakkında | Müşteri İlişkiler Yönetimi adlı yazımızın sonuna geldik. Bu konuda herhangi bir şey kafanıza takılırsa yorum kısmından belirtmeniz yeterlidir. Faydası olması dileğiyle hoşça kalın…
acil olarak crm programı hakkında tanıtım amaçlı demo ve bilgi göndermenizi rica ederim..