Girişimcilik, İş Dünyası, Yazılım

Stajyerler İçin Tavsiyeler Nelerdir?

Staj Konusunda Nelere Dikkat Edilmelidir?

Stajyerler için tavsiyeler nelerdir? hangi konuda nelere dikkat edilmeli ve hangi durumda staj daha verimli hale gelebilir. İşte sizlere bu noktada fayda sağlayacak bilgiler aktaracağım

Stajyerler İçin Tavsiyeler

Öncelikle şu yanlış düşünceyi kafanızdan çıkarın. Staj sadece lise veya üniversite öğrencilerine özel bir uygulama değildir. Staj, yeni bir iş kurmak isteyen ve o alanda tecrübe edinmesi için çeşitli kurumlarda eğitim alan herkes için var. Bir kaportacıda, fırında, markette ve marangozda çalışan çırakta bu işi öğrenmek için belli bir süre staj görevi görür. Stajyerlerin en büyük hatası stajı zorunlu olarak görmesidir. Buna örnek olarak sizlere stajyerler üzerinde gözlemlediğim bir olayı anlatmak istiyorum. Gelen stajyerler ilk hafta düzenli gelirken, ikinci hafta ise farklı bahaneler ile izin alma girişiminde bulunurlar. Tabi içlerinden bazıları staj için istekli olsa da çoğunluğu bu deneyim için istekli değildir. Bu kişiler stajın bitmesine yakın son bir hafta düzenli gelmeye başlar. Çünkü staj defterini imzalatacak dır. Oysaki yaptığı büyük yanlışın farkında bile değiller. Arkadaşlar staj sizin için büyük bir fırsattır, bunu verimli hale getirmek sizin göreviniz. Özellikle staj için istekli olduğunuzu sizden sorumlu olan kişiye gösterirseniz bu durum sizin için verimli hale gelecek ve size fayda sağlayacaktır. Bu fırsatı iş hayatınıza ilk başladığınız dönemlerde anlayacaksınız. Belki bu fırsatı kaçırdığınız için pişman olacaksınız, belkide halen umursamayacaksınız. Size birazdan stajı verimli hale getirmenin yollarından bahsedeceğim.

Stajı verimli hale getirmenin yolları nelerdir?

  • Stajı zorunlu olarak görmekten çok, tecrübe edinmeniz için bir fırsat olarak değerlendiriniz. Ayrıca staja başlamadan önce derin bir araştırma yapınız. Mesela kurumsal firmalardan başlayabilirsiniz. Bunun için zamanı beklemeyin ve ertelemeyin.
  • En çok yapılan hata ise başımızdaki kişiden bize zorla öğretmesini beklemektir. Kimse karşıdan karşıya geçmeniz için elinizden tutamaz. Bu insanlarında işi gücü var. Burada sizin sorumluluk alıp işin ucundan tutmanız gerekir ve istekli olduğunuzu kanıtlamanız gerekir. Bu durum onların hoşuna gidecek ve böylelikle staj sizin için verimli hale gelecektir.
  • İş hayatı disiplinlilik ve planlı çalışma ister. İş hayatı size ilk olarak yorucu gelse de, sizin bu konuda kesinlikle taviz vermemeniz gerekir. İşe zamanında gelmek, planladığınız işi zamanında bitirmek ve kılık kıyafetinize özen göstermek gibi durumlar size fayda sağlayacaktır.
  • Yaptığımız hatalardan biride mesai saatinin bitmesini beklemektir. Kesinlikle bu hataya düşmeyin. Kimsenin sizi görmediğini sanmayın. Çünkü bu durum sizin kariyerinize etki edebilir. Burada zamanı iyi değerlendirin, kendinize bir şeyler katın ve öğrenin.
  • Çalışma arkadaşlarınızla ve özellikle patronuz ile iletişiminizi kuvvetli tutunuz. İyi bir takipçi ve dinleyici olunuz. İnsanlar nasıl birbirinden iş istiyor veya patronuz işin ilerlemesi için nasıl bir yol izliyor, bunları takip ediniz. Çalışma arkadaşlarınız veya patronuz konu hakkındaki görüşlerini bildirdiği zaman iyi bir dinleyici olunuz. Ayrıca sizinde konuya bir şeyler eklemeniz, patronunuzun hoşuna gidecektir.
  • Eğer sektörünüzde iyi bir noktaya gelmek istiyorsanız. Profesyonel ve davranışları düzgün insanlarla iletişim halinde olunuz. Bu kişilere işiniz hakkında sorular sorunuz ve soru sormaktan çekinmeyiniz. Bu noktada size tavsiyeler vermesini ve yol göstermesini sağlayınız.

Sonuç olarak

Staj yapmanız, tecrübe edinmenizi, becerilerinizi geliştirmenizi ve iş hayatınızda pratikleşmenizi sağlayacaktır. Ayrıca profesyonel kişilerle tanışmış olacak ve iş hayatınıza yön vermek adına fikir edinmiş olacaksınız. Staj size basit görünse de, emin olun kariyerinize yeni deneyimler kazandırabilir. Bu fırsatı en iyi şekilde değerlendirmeye bakın. Bu konuda elimden geldiğince sizlere bildiklerimi aktardım, umarım faydasını görürsünüz.

 

Cevap bırakın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.